Opis:
Szybki, nowoczesny jacht turystyczny. Ukochane "dziecko" Andrzeja Skrzata. Przy jego projektowaniu konstruktor wykorzystał opinie użytkowników, oraz doświadczenie zdobyte przy projektowaniu poprzednich modeli serii projektowej Sasanka: Sasanka 620, 660 oraz Sasanka Supernova. Estetyka, precyzja wykonania i bardzo dobre właściwości nautyczne spowodowały, że VIVA 600 otrzymała wiele nagród i wyróżnień. Jej armatorzy są tak bardzo zakochani w swoich jachtach, że VIVA 600 prawie nie trafia na rynek wtórny. Stocznia Sasanka Yacht produkuje ją w wersji 3-kojowej z wydzieloną kabiną WC,
oraz w wersji 4-kojowej. Obie wersje mają taki sam dość obszerny kokpit.
Charakterystyczny laminatowy bukszpryt - platforma, w połączeniu z dwuczęściowym asymetrycznym koszem dziobowym, bardzo ułatwiają wejście na jacht od strony dziobu. Dla bardziej ambitnych skipperów oferowany jest gustowny genaker, mocowany na krótkim ruchomym wytyku.

KONSTRUKCJA KADŁUBA:
Wnętrze jachtu dostępne jest w wersji 3-kojowej z przedziałem sanitarnym i w wersji 4-kojowej.

Konstrukcja jachtu oparta jest o technologię skorupową z laminatów poliestrowo-szklanych. Składa się z 4 skorup głównych: skorupy pokładu, kadłuba, wkładki konstrukcyjno-wyposażeniowej oraz skorupy podsufitki.
Z wyjątkiem skorupy pokładu konstrukcja skorup jest monolityczna.
Skorupa pokładu w miejscach przeznaczonych do komunikacji usztywniona jest przekładką ≠ 10 mm z pianki typu „AIREX”.
Wszystkie składowe kadłuba jachtu łączone są ze sobą na stałe przez sklejanie i zlaminowywanie laminatem poliestrowo-szklanym.
Wszystkie detale wykonane z drewna polakierowano w celu zabezpieczenia przed działaniem wody.
Wszystkie detale wykonane z laminatu poliestrowo-szklanego zabezpieczono przed działaniem wody: od zewnątrz warstwą specjalnej żywicy poliestrowej zwanej żelkotem, a od wewnątrz warstwą żywicy poliestrowej zwanej topkotem. Detale stalowe wykonano ze stali nierdzewnej typu 316.

BALAST:
W skład balastu wchodzi miecz uchylny z blachy stalowej ocynkowanej ogniowo, z możliwością uchylnego podnoszenia oraz laminowany na stałe w kadłub stalowy balast wewnętrzny o ciężarze 200 kg.

STER:
Ster pawężowy, z możliwością podnoszenia w czasie postoju.
Ster umieszczony jest na pawęży w uchwycie z blachy nierdzewnej, sterowany z kokpitu przy pomocy rumpla z rury stalowej nierdzewnej. Płetwa steru wykonana jest z laminatów poliestrowo-szklanych.
Do opuszczania, blokowania i podnoszenia płetwy zastosowano fał i kontrafał z liny nylonowej.

OTWORY KOMUNIKACYJNE W POKŁADZIE:
Do wnętrza jachtu prowadzą dwa otwory komunikacyjne: luk zejściowy wyposażony w suwklapę i zastawka zlokalizowany w kokpicie oraz luk awaryjny zlokalizowany na pokładzie dziobowym.
Luk zejściowy zapewnia pełną strugoszczelność.
Dziobowy luk awaryjny ma po zamknięciu pełną szczelność.
Na dziobie znajduje się luk kotwiczny szczelnie oddzielony od wnętrza jachtu, posiada wasny odpływ wyprowadzony na zewnątrz. W kokpicie znajduję się dwie bakisty zamykane. Ich zamknięcia zapewniają pełna strugoszczelność.

ZABEZPIECZENIA POKŁADOWE:
Pokład na całym swoim obwodzie wyposażony jest w reling - barierkę ochronną z linki stalowej nierdzewnej podpartej słupkami i koszami z rurek stalowych nierdzewnych. Wysokość tego zabezpieczenia wynosi 45 cm. Wszystkie miejsca komunikacyjne posiadają powierzchnie przeciwślizgowe.

KOKPIT ZAŁOGOWY:
Kokpit z długości 2,00 m, szerokości 0,55 m i wysokości 0,35 m wyposażony jest w odpływ bezpośredni odprowadzający wodę na zewnątrz jachtu. Wszystkie otwory w ściankach kokpitu usytuowano na wysokości większej niż 150 mm od jego dna.
Wszystkie fały i szoty do obsługi jachtu sprowadzone są do kokpitu.

NAPĘD JACHTU:
Podstawowym napędem jachtu jest ożaglowanie trójkątne składające się z foka i grota. Dodatkowo jacht wyposażono w fok sztormowy i genaker. Ożaglowanie wsparte jest na maszcie z profilu duraluminiowego wzmocnionym wantami i sztagami ze stali nierdzewnej. Maszt ustawiony jest na pokładzie nad pilersem na specjalnym okuciu umożliwiającym jego położenie po zwolnieniu sztagu. Alternatywnie jacht może być wyposażony w urządzenie do opuszczanie masztu które obsługiwane jest z kokpitu za pomocą talii. Alternatywnym napędem jest silnik przyczepny o mocy do 6 KM zamocowanym na rufie.

INSTALACJE JACHTU:
instalacja elektryczna o napięciu 12 V zasilana jest z akumulatora 75 Ah ładowanego prądem stałym na zewnątrz jachtu. Instalacja ta zasila oswietlenie wnętrza jachtu oraz oświetlenie nawigacyjne umieszczone na topie masztu.
Instalacja odwadniająca jest ulokowana w bakiście prawoburtowej kokpitu załogowego i składa się z pompy ręcznej o wydajności Q=3 m3/h, przewodu polietylenowego #32 mm ssącego o długości 4 m z wylotem do kokpitu.

PRZEZNACZENIE JACHTU / ZAKRES ŻEGLUGI:
Jacht ten jest jachtem turystycznym, przeznaczonym do uprawiania turystyki i sportów wodnych, przez załogę o małych kwalifikacjach.
Kategoria projektowa C PRZYBRZEŻNA - jacht przeznaczony do rejsów na wodach przybrzeżnych, w zatokach, zalewach, jeziorach i rzekach przy sile wiatru do 6° w skali Beauforta i wysokości fali do 2 m. Certyfikat Germanischer Lloyd.
 
Specyfikacja jachtu: Wyposażenie:
długość całkowita 615 cm
szerokość całkowita 249 cm
zanurzenie min. 27 cm
zanurzenie max. 122 cm
ciężar 970 kg
ilość koi 4
zbiornik wody pitnej 20 l
max. załogi 5
typ/masa miecza 70 kg
masa balastu 200kg
Oferty czarteru jachtu:
Dodaj swoje ogłoszenie
 Mak 626
 Sasanka 620
 Solina 800
 Laguna 730
 Antila 26
 Dealerzy jachtów żaglowych
Prowadzisz firmę czarterową? masz jacht, który chcesz wyczarterować? jeśli dodatkowo masz swoją stronę internetową gdzie opisujesz swoje łodzie - dodaj ją koniecznie do katalogu firm czarterowych
 Targi Wiatr i Woda n...
 Stan wody w rzekach
 Droga dojazdu do wyb...
 Prognoza pogody
pokaż archiwum...

Imieniny:
Aurelii, Cezara, Gaspara, Herkulana, Kleofasa, Ladysława
więcej o pogodzie...
Jeśli jesteś zainteresowany(a) nowościami na tej stronie, i chcesz być o nich informowany(a) na bieżąco wpisz poniżej swój adres emailowy.

OKAZJA tanio TWISTER 800 2006r. czarter sierpien

Mam do zaoferowania jacht Twister 800 na akwenie Wielkich Jezior Mazurskich. Czartery do ustalenia indywidualnego. Cena czarteru od 150 zł (poza sezonem)do 250 zł za dobę (w sezonie). Przy dłuższym czarterze atrakcyjne zniżki. Dane techniczne: - Rok produkcji 2006 - Długość całkowita: 8 m - Szerokość całkowita: 2,9 m - Wysokość w kabinie: 1,85m - Zanurzenie min : 0,3 ...

Czarter na Wielkiej Pętli Wielkopolski

Zapraszamy do czarteru barki na rzekach i kanałach Wielkiej Pętli Wielkopolski. Czas na przygodę i wspaniały wypoczynek.

Czarter Sasanka 660 - Jeziorak

Dokładne i szczegółowe informacje na: www.sasanka660.w.of.pl # DANE TECHNICZNE: Rok budowy -2004 # Silnik zaburtowy –Mercury (2-suw) - 4. KM # Powierzchnia żagli -20 m2 # Długość -6,60m # Szerokość -2,45m # Zanurzenie min/max -0,3m/1,3m # Wysokość w kabinie -1,6m. # Ilość koi – 4 # Wyposażenie: środki ratunkowe (5 szt. kapoków + kolo ) # grot z możliwością refowania, ...
więcej >> dodaj >>